onsdag 24. september 2014

"Så gjekk nu dagan"

"Så gjekk nu dagan"

Ja,ja,. det blei nå iallefall ikke som planlagt med den bloggen, men egentlig har du ikke fått glipp av så mye. Det er vel først i de siste dagene det har blitt fart på saken og ting, og her er en kjapp statusrapport.

Kun timer igjen til avreise:

Joda, tiden har flydd og nå er det 28 timer til flyavgangen og bare noen få timer til vi kan skjekke inn på nettet. Vi har foretatt en liten seteoppgradering mellom AMS og BCN og  MAD og AMS på returen. Det koster noen euro, men vi håper det er verdt det.

Helse og trening:

Jeg har slitt med et lite skulderproblem i en måneds tid. Har fått en natrapat til og rive den i stykker og sette den sammen igjen til å halv månedslønn og håper og synes det begynner å bedre seg. Det plager meg ikke når jeg går, men med en tyngre sekk kan det kanskje bli det problem

Ellers har jeg trent brukbart og er rimelig trygg jeg kan klare å gjennomføre vandringen uten problemer. Jeg har hatt flere brukbare runder asfalttramp de siste ukene. Ingeleiv har trent både styrke , smidighet og kondisjon og flydd Hanatrappene og i det heile tatt, hun virker i fryktelig god form. Ingen bekymringer . Ved forrige tur, for to år siden var det nok jeg som var i den absolutt beste formen, Ingeleiv hadde tross alt skadet skulderen noen måneder før. Denne gangen er det mer jevnbyrdig, kanskje det er jeg som hvile i "slipstreamen"? 

Utstyr:

Jeg har kjøpt ny ryggsekk -en 65 liters og forlatt min gamle , tror den var på 90 liter. Ingeleiv beholder sin gamle på 65l. Vi har også med hver sin nye 30 liters sekk som kan brukes somj "dagsekk" dersom vi velger å sende de andre sekkene med bil på noen etapper. Ellers kan vi bare rulle dem sammen og putte dem i de store sekkene. Disse dagsekkene bruker viu også som håndbaggasje på flyet. Målet er at den totale vekten kun skal være ca 10% av kroppssvekten. Da skal min sekk totalt bare veie 9 kilo! Dessuten må vi regne med å være minst en liter vann i begynnelsen av hver etappe.

Pakking:

I morgen , siste dagen før avreise er det den siste prøvepakkingen og veiing. Vi må kanskje saldere og vrake visse gjenstander.  Time will tell! 

Siste forberedelser:

Fullføre pakkeliste,siste liten innkjøp,  klippe håret,, se over blå medisin, Fordele bagasjen i stor og liten sekk. Ta ut noe € cash. Huske pass, forsikringskort, og diverse dokumenter. 


... ok, nå får det være natta, skriver meir i morra..... 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar