lørdag 5. april 2014

Om denne bloggen

Om denne bloggen:

Etter det jeg har forstått er forskjellen på en hjemmeside og en blogg den at en hjemmeside skal/bør være en strukturert og gjerne ferdig framstilling av et eller flere emner ordnet slik at en lett kan manøvrere seg fram og tilbake mellom undersider og emner, En blogg derimot er for det meste en fra dag til dag framstilling av tanker,idéer, gleder,bekymringer,drømmer, meninger og daglige gjøremål osv. 
Denne bloggen vil iallefall framstå på den måten.  Det vil bli en slags  oppkappet "Stream of consciousnes"  hvor jeg skriver om saker og ting jeg eller vi gjør eller tenker på i forbindelse med den forestående vandringen. Selve framstillingen vil da måtte komme hulter til bulter, der termaene kommer både splittet og blandet fra innlegg til innlegg. 
Når jeg omtaler diverse temaer av historisk, samfunnsmessig, kulturell eller religiøs art vil nok mitt eget syn på disse sakene tyte fram noen ganger, men jeg har ikke til hensikt å fremme et spesielt budskap i denne omgang. I utgangspunktet håper jeg at bloggen kan være leselig og interessant uansett hvilket syn leseren har i religiøse, politiske eller samunnsmessige saker og også hvilken årsak han selv har for å ville gjennomføre en slik vandring.
Det som står ovenfor vil også forklare hvorfor dette avsnittet kommer nå og ikke som innledning av bloggen.

Det kan også være at designet og utformingen blir utsatt for noen eksperimenter inntil jeg selv finner et format jeg syns er optimalt for framstillingen.


Sko: 

I dag gikk vi til innkjøp av sko til vandringen. Som tidligere nevnt er det viktig å gå disse passelig inn. De må ikke være for nye, men heller ikke utslitt, så det var nok i passelig tid vi fikk gjort det.

Viktigste krav til gode "Caminosko" er at de er vanntette, lette og har god støtte og demping.  Vi endte opp med Gore-tex sko med det imponerende navnet "XA3D ultra 2 - Adventure Trail" fra et kjent sportskomerke. Jeg har selv slitt ut noen ex av disse så jeg vet at de er svært gode til formålet.  Jeg kan legge til at det er mye veier og gangstier i grus, noe asfalt og svært lite knudrete fjellstier vi er vant med fra våre  egne turområder.


Dette er sko av samme type slik de så ut etter avsluttet vandring i Santiago september 2012.


Mitt problem er at jeg er godt i utkanten av normalen når det gjelder skostørrelse og at jeg ofte har måttet jage rundt i heile distriktet etter riktig nummer. Jeg har påtruffet min størrelse både på Bryne og Husnes(Kvinnherad). Det er vel nå slik at jeg neste gang bør kjøpe to par når jeg først finner noe jeg kan bruke. Vel, faktisk fikk jeg tak i et par 46,67 hos en butikk i Sandnes så nå er det velstand! De koster NOK 1600, men her nytter det ikke å knipe inn på de investeringene!

Ingeleiv sitt problem er av en annen art, men nå har hun fått seg spesiallagede innleggsåler som justerer opp føttenes særegenheter og skeivheter. 



Fly:

Flybillettene er bestilt, men ikke utstedt enda. Vi kunne nok ha spart inn et par tusen totalt sett, men tidspunkt og transfertid var viktige momenter. Det er f.eks ikke noe særlig å ta et morgenfly fra Madrid kl 0700. Jeg tør ikke tenke på når vi måtte stå opp da. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar