onsdag 30. juli 2014

58 dager igjen..

58 dager igjen!
Der passerte vi 60 dagers merket uten av vi merket det. Altså under to måneder igjen og vi er i fullstendig feriemodus på hytta .Vi har hatt nesten to uker med nesten 30 grader og vindstille og har bare sløvet i sola, dvs helst i skyggen. Å skrive blogg har vært fjernt og lenger enn fjernt. Nå er været litt varabelt og noe kjøligere og det kan føre til en større bloggaktivitet.

"Det er deilig å sløve i skyggen!"


iReidar
Jeg har lenge lurt på å ta med meg et brett til å notere saker og ting på og kanskje til og med lage noen blogger underveis, men normale brett veier jo oppimot kiloet med mappe. Så kom jeg over en iPad  Mini til under halvkiloet med omslag og da var saken klar. Jeg har da like godt kjøpt både iPad og iPhone .
Denne biten av innlegget er skrevet på en Mini IPad.

Sånn ja, nu ble det så meget bedre! Denne skriftstørrelsen ser ut til å passe bedre. Jeg prøver nemlig ut en app som heter BlogTouch Pro  til blogging på min nye iPad. Den ser ut til å funke ok på til nyskriving og redigering. Å legge inn bilder funker også, men jeg er litt usikker på om hvordan en kan endre størrelsen uten å forskyve forholdet mellom bredde og høyde. 
Men jeg er i allefall rolig på at jeg med dette skal være i stand til å blogge også under turen, teknologisk sett.Jeg tror de fleste hotellene har WiFi.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar