søndag 13. april 2014

Et begynnende forsøk: Hvorfor denne interessen for "El Camino"

Trening:

En gåtur, det var faktisk på torsdag, fra Hana til Lura på nøyaktig 5 km og omtrent 45 min, vel sånn greit nok. Jeg føler  fremdeles at disse GPS-kilomtrene er litt dryge, men kanskje det er formen og farten som ikke er som den var. 
Toppfart har heldigvis ikke noe med "El Camino" å gjøre. Her er det utholdenhet og vilje til å gjennomføre som teller.
De nye skoene har nå vært ute på 15 km inngåing totalt og de føles faktisk "perfekte" allerede, men jeg kjører dem et stykke til før jeg setter dem bort. Tror fremdeles at 50-100km inngåing er gunstig.


Et begynnende forsøk: Hvorfor denne interessen for "El Camino"  

Dette vil kanskje for noen føles som starten på en kjempelang digresjon som for leseren  ikke har noe i denne bloggen å gjøre, men for det første så har jeg allerede snakket om at bloggen er en slags strøm av tanker, strukturerte eller ustrukturerte. Dernest skal jeg prøve å få alle trådene samlet til slutt og la dem munne ut i en forklaring på min interesse for "El Camino".
Derfor må jeg først brette ut noe av meg selv...

Akkurat her var det bloggeren fant det nødvendig å abortere orginalutkastet og å gjennomarbeide det på nytt for heller å presentere det i ein seinere blog. 
Bloggeren følte at resten av denne sekvensen blei så lang, kronglete og uforståelig at bare han og kanskje ikke han engang ville få noe fornuft ut av det. 
Men "stay tuned", det kommer et nytt forsøk!

Språk:

Spansken må vedlikeholdes. Det må børstes litt rust. Det finnes flere måter å gjøre det på. 
Lese, se på spansk TV, se spanske filmer. 
Så nå i påsken får jeg legge Nesbø,("Sønnen"har jeg forresten lest, Lahlum og Egeland og de andre til side og se å få kommet et stykke inn i de to mursteinene av Ildefonso Falcones som jeg har med meg på hytta. De er på på mellom 600 og 700 sider hver og heter "La Catedral del Mar" (Havets Katedral) og "La Reina Descalza" ¨, (Barfotdronningen).
Den første er det på tide å få avsluttet, jeg har nemlig begynt på den flere ganger, men det er sånn med lesning som med andre ting en holder på med; det dukker stadig opp nye ting som fanger og stjeler interessen. Men nå skal det gjøres...!



 




















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar